.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صدای مردم / .....
ساکنان روستای ورکی ساری در آرزوی نعمت گاز طبیعی!
شمال نیوز : نمایندگان مجلس در ادوار مختلف هر یک در تعقیب این خواسته به حقّ مردم مظلوم ورکی بوده اند ولی گویی ورکی های در اولویت بودجه ریزی آخر مسئولان استانی یا شهرستانی هم نبوده و نیستند ....
ساکنان روستای ورکی ساری در آرزوی نعمت گاز طبیعی!

شمال نیوز: روزانه دهها پیام ، کامنت ، پیامک و .... از مشکلات مردم در شهرها و روستاهای استان به شمال نیوز می رسد که انتشار همه آنها شاید مقدور نباشد اما برخی از آن ها از اهمیت زیادی برخوردارند .

شمال نیوز یک از این مشکلات را که از سوی یکی از کاربران همیشگی مطرح شده است را هم اکنون منتشر می نماید تا شاید مسئولان راه چاره ای بیاندیشند .

با هم می خوانیم :

نام و آوازه روستای ورکی بویژه برای آحاد مردم فهیم ساری و مسئولان  شهرستانی و استانی آن، یادآور اتفاقات مهم و شنیدنی است.روستایی نسبتاً وسیع با مردمی سخت کوش که با جدّ و جهد وافر نقش و سهمی مثال زدنی در قالب عرصه های اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی و سیاسی دارند.روستایی واقع در بخش کلیجانرستاق شهرستان ساری با ۳۷۰ هکتار زمین گندم زاری،۱۴۳ هکتار شالی زاری،با مردمی خستگی ناپذیر در کشت و زرع محصولات کشاورزی.

نماد بارز و نمونه مثال زدنی وفاداری مردم روستای ورکی به انقلاب اسلامی، تقدیم یازده شهید و حدود سی جانباز و چندین آزاده سرافراز  و دهها بسیجی در دفاع از کیان و تمامیّت ارضی این ملک و مملکت  در طی سالهای دفاع مقدس است.

شاید کمتر کسی بداند که مردم روستای ورکی در سال ۱۳۲۴ دارای مدرسه به سبک و سیاق نظام آموزشی مدرن بوده اند و بواسطه این رخداد ماندگار،امروزه، حضور چهره های متخصص و اندیشمند در عرصه های مختلف علمی از دانش پزشکی تا علوم مهندسی و از دانش های علوم پایه تا درجات مختلفه علوم اجتماعی و انسانی و حضور دهها استاد دانشگاه و فرهنگی همه و همه نمونه های ظریفت و قابلیت مردم متدین ورکی های فکور است.

اما افسومندانه و ناباورانه باید بانگ برداشت و نهیب زد که هنوز که هنوز است مردم ورکی از نعمت گرمابخش گاز طبیعی جهت مصارف مترتب بر آن بی بهره و بی نصیب اند.صدای مظلومیت و صلای دردمند این مردم بارها و بارها توسط شورای اسلامی،دهیار و دیگر افراد کراراً به گوش مسولان رسیده است ولی میدانیم که؛ آنچه جایی نرسد فریاد است.

بی پرده و سوای همه تعارفات مرسوم و معمول عرض نمایم که هر چه از خدمات و حسنات حکومت و دولت جمهوری اسلامی برای مردم ورکی تعریف نماییم(که به حقّ  هم هست) ولی مردمی که در فاصله چهل کیلومتری یکی از مهمترین مراکز استانهای کشور یعنی شهرستان ساری بسر می برند ولی از خدمات دولت در این حوزه بی بهره اند چه توجیهی دارد؟

چطور بحمدالله والمنّه دورترین روستا های دودانگه و چهاردانه از این نعمت گاز رسانی برخوردارند ولی ورکی های با همه تلاش های حظّی از آن نبردند؟


نمایندگان مجلس در ادوار مختلف هر یک در تعقیب این خواسته به حقّ مردم مظلوم ورکی بوده اند ولی گویی ورکی های در اولویت بودجه ریزی آخر مسئولان استانی یا شهرستانی هم نبوده و نیستند.

بهرحال،راقم این سطور حسب تعهد و وظیفه شناسی و به بهانه انعکاس و بازتاب این مشکل مهم روستای ورکی مطالب را قلمی نمودم تا مسئولان از خواندن آن طرفی ببندند و عریان وارد این کارزار شوند و انشاالله مشکل مردم ورکی با عنایت خداوند متعال و با همدلی،همکاری و هم افزایی مسئولان بخش های مختلف حلّ و فصل شود.

بویژ صدرو دستور قطعی از سوی استاندار محترم جناب حسین زادگان در خصوص اتمام پروژه گاز رسانی به روستای ورکی تا اول مهر ۱۴۰۰ مورد انتظار است.

بهمن/ ۱۳۹۹
فرهاد شعبانی ورکی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

زمین شناس 10 اسفند 1399
با سلام چرا ما اصرار داریم تمام امکانات و باید وارد روستاهای با قابلیت زمین لغزش کنیم می توان با ارزان نمودن برق یا انرژی های جایگزین استفاده کنیم تمامی روستاهای استان مازندران شدن بمب ساعتی از ارتفاعات کتالم و سادات شهر رامسر گرفته تا کوهستان های سوادکوه و آلاشت دیگر جای جای استان اگر در اثر رانش زمین لوله های گازی که در عمق تقریبی ۳متری دفن میشن شما فرض کنید در اثر یک بارش سنگین برف و باران و حرکت زمین و انفجار چه خسارتی به روستا های داخل جنگل های هیرکانی و منابع ملی طبیعی ایجاد میکنم واقعا باید به هوش بود و آگاه سازی انجام بشه ۷۰درصد لایه های زمین شناسی استان مستعد رانش هستن.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.